A lézer a huszadik század óta az emberiség másik jelentős találmányává vált az atomenergia, a számítógép és a félvezető után.A „leggyorsabb késnek”, „a legpontosabb vonalzónak” és „a legfényesebb fénynek” hívják.A lézeres gyártástechnológia rohamos fejlődésével a világban még mindig nagy a szakadék a hazai és a nemzetközi fejlett lézertechnológia között.
2018-ban Kína és világszertelézervágó gépA piaci mélységű kutatási jelentés azt mutatja, hogy a lézeripar gyors fejlődése ellenére a csúcskategóriás lézertermékeket még mindig multinacionális cégek foglalják el az Egyesült Államokban, Japánban és Németországban.Vegyük például a kis és közepes teljesítményű vágógépek piacát, Kína közepes és kis teljesítményű lézervágó berendezések ipara még mindig a növekedés kezdeti szakaszában van.Nem sok hazai lézerberendezéseket gyártó cég van, amelyek éves árbevétele meghaladja a 100 millió jüant, a főbb piacokat négy cég uralja, a Han's Laser,Arany lézer, Boye Laser, Kaitian technológia.
A hazai kis- és közepes teljesítményű vágógép-gyártók részesedése (egység: %)
Lézeres vágógépnagy teljesítménysűrűségű sugarat használ a munkadarabra fókuszálva, hogy 106-109 W/cm2 lézerteljesítmény-sűrűséget érjen el a folt fókuszpontjában, ami 1000°C-os vagy magasabb helyi magas hőmérsékletet és a munkadarab azonnali elpárologtatását képes generálni, majd a segédgázzal kombinálva az elpárolgott fémet fújják és egy kis lyukat vágnak a munkadarabon, a CNC gépágy mozgatásával számtalan lyuk csatlakozik a célformához.Mivel a lézeres vágási frekvencia nagyon magas, az egyes kis lyukak csatlakozása nagyon sima, és a vágott termék tisztasága jó.Tehát most elemezzük a lézervágó gépek piacának méretét a márkaversenyből.
1. A márkaigények differenciálása
A céljaszálas lézervágó gépA márkadifferenciálás célja, hogy a termék alapvető előnyét és egyéni különbségét márkává alakítsa, és megfeleljen a megcélzott vásárló személyre szabott igényeinek.Egy sikereslézervágó gépa márka egy megkülönböztető tulajdonsággal rendelkezik, és megkülönbözteti a többi versenytárstól, majd következetesen összekapcsolja a márka különbségeit a vevő pszichológiai szükségleteivel.Ily módon a márkapozícionálási információk pontosan eljutnak a piacokhoz, és kedvező pozíciót foglalnak el a potenciális ügyfelek körében.Célja, hogy saját lézervágó gépi termékei számára bizonyos tulajdonságokat kialakítson és ápolja, gazdag személyiséggé tegye, és olyan egyedi piaci imázst alakítson ki, amely megkülönbözteti a többi versenytárstól, és hatékonyan meghatározza a termék semleges pozícióját a vásárló tudatában.A lézervágó gépeket gyártó cégek és termékek homogenitásának növekedésével egyre több hasonló termék jelent meg, és a verseny is élesebb;az áttöréshez a vállalatoknak a tényleges igények alapján kell kiválasztaniuk saját márkapozícionálási stratégiájukat, majd meg kell találniuk a megfelelő piaci pozíciót az Ön cégének és termékeinek.
2. Elsőbbséget élvez a márka minősége
A lézervágó gép márkáját kiváló minőségének és tökéletes kiszolgálásának köszönhetik, amiért a vásárlók jól ismertek és nagyra értékelik, és ezek jelentik a márka alapját.A kiváló minőség és a tökéletes kiszolgálás garanciája nélkül még a legjobb márkát is leköpik a vásárlók.A piacon a márka megítélése megmutatja, hogy az ügyfél újra megvásárolja-e a lézervágó gépet ugyanattól a márkától, vagy ajánlja másoknak.A termék minőségének és szolgáltatásának javítása a márka népszerűsítésének előfeltétele, és közvetlenül összefügg azzal, hogy valódi márkává és híres márkává válhat-e.
2016-ban az építőipari gépek iránti piaci kereslet Kínában elérte a 300 milliárd jüant.Nagy formátumú vastag fémlemezlézervágó gépekszéles körben használják az építőipari gépiparban Kínában.A globális lézergyártási technológia gyors fejlődésével a kínai és a nemzetközi lézertechnológiai szint közötti különbség nőtt, a csúcskategóriás lézeres feldolgozó berendezések szinte mindegyike importra támaszkodik, így a külföldi lézergyártó berendezések piaci részesedése akár 70%-ot is elérhet.Várhatóan a következő 10 évben ezekre a nagy teljesítményű lézervágó rendszerekre Kínában a piaci kereslet több mint 10 milliárd jüant fog elérni.
(Forrás: China Reporting Hall)